DŚL 2A Bolesławiec , Bolesławiec

Czas podróży (w minutach): 3h
Stopień trudności: Łatwy

PO HISTORYCZNYM BOLESŁAWCU (ok. 2,4 km)*
Spod dworca PKP przy ul. B. Chrobrego przechodzimy na druga stronę ulicy w kierunku południowym i wchodzimy na ścieżkę w plantach miejskich. Kierujemy się wśród zieleni do skrzyżowania ul. Sierpnia 80 i A. Asnyka, następnie ul. B. Głowackiego dalej kierujemy się do ul. Kościelnej. Po prawej stronie mijamy budynek Starostwa Powiatowego w Bolesławcu, a po lewej budynki plebani. Po dojściu do ul. Kościelnej skręcamy w prawo, a po 20 m w lewo znów na zielone planty w kierunku ul. M. Kutuzowa. Po około 200 m dochodzimy do pomnika Kutuzowa. Następnie idąc ul. Kutuzowa w prawo, po lewej stronie mijamy Muzeum Ceramiki. Po około 100 m od muzeum wchodzimy od strony południowej na Rynek. Skręcamy w prawo wzdłuż południowej pierzei i kierujemy się do kościoła Wniebowzięcia NMP i św. Mikołaja (wjazd dla wózkowiczów od tyłu kościoła. Uliczką pomiędzy kościołem a plebanią kierujemy się na północ do ul. Sierpnia 80 i przecinając zielony skwer przykościelny kierujemy się w lewo do rynku. Idąc wzdłuż pierzei północnej możemy podziwiać bolesławiecki ratusz wraz z kamienną wieżą. Za ratuszem skręcamy w lewo i stajemy przed fasadą główną ratusza od strony zachodniej(Urząd Miasta). Następnie kierujemy się do narożnika południowo zachodniej części rynku i ulicą Bolesława Prusa, a następnie Zgorzelecką (ok. 800 m) idziemy do ronda. Ok. 50 m przed rondem skręcamy w prawo na duży parking, skąd rozpościera się widok na wiadukt kolejowy i rzekę Bóbr. Wracamy ul. Zgorzelecką w kierunku wschodnim, a po ok. 500 m skręcamy w lewo w ul. Grunwaldzką i dalej po ok. 150 m w ul. Sądową. Po lewej stronie mijamy zabytkowy gmach sądu, a po 50 m dochodzimy do ul. I. Daszyńskiego.W prawo widok na kamienną wieżę ratusza, a w lewo powrót do Dworca PKP.

1 Bolesławiec

BOLESŁAWIEC położony w południowo-zachodniej części Polski, cieszy się sławą jednego z najpiękniejszych miast Dolnego Śląska. Bolesławiec wyrósł w rozwidleniu dwóch rzek – Bobru i Kwisy,