DŚL 3B Z Przerzeczyna do Wojsławic, Niemcza

Czas podróży (w minutach): 3h
Stopień trudności: Średni

Z Przerzeczyna do Wojsławic (ok. 7 km)**
OD PRZERZECZYNA ZDROJU PRZEZ NIEMCZĘ DO ARBORETUM W WOJSŁAWICACH Z Parku Zdrojowego w Przerzeczynie Zdroju, kierujemy się pod górę, ul. Zdrojową dochodzimy do ul. Spacerowej i zmierzamy drogą w kierunku Ciepłowodów do Podlesia (2 km). W Podlesiu skręcamy w lewo przez mostek i czerwonym szlakiem, ul. Ogrodową do Niemczy. Warto wejść do Niemczy od strony południowej ul. B. Chrobrego (łagodniejsze podejście). Po drodze mamy krzyż pokutny. Wchodzimy do rynku, po prawej stronie kościół Niepokalanego Poczęcia NMP z 1865 roku, a za nim dom kultury. Naprzeciwko neoromański ratusz z 1865 r., a w nim Urząd Miasta. Warto zejść lekko w dół na ulicę Piastowską do historycznej baszty „Brama Górna” z orłem. Następnie w prawo ul. J. Słowackiego wzdłuż zabytkowych murów do ul. Strzelińskiej i w prawo. Do Wojsławic będziemy przemieszczać się wąską drogą asfaltową o małym natężeniu ruchu z pięknymi widokami. Wojsławice to mała miejscowość, 2 km na wschód od Niemczy, na zboczach Wzgórz Niemczańskich. Znajduje się tu ogród dendrologiczny, będący filią Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Wrocławskiego. W maju i czerwcu kwitną tu rododendrony i azalie. Rośnie tu ok. 2300 różnych drzew rodzimych i egzotycznych, a wśród nich m.in. sosny kalifornijskie, świerki kaukaskie i metasekwoje. Ogród został założony w 1880 r. przez Friedricha von Oheimb na powierzchni 4 ha i jest obecnie nieustannie poszerzany i wzbogacany o nowe nasady. Cały ogród, choć położony na wielu poziomach, a trasa czasem wiedzie pod górkę, jest dostępny dla wózkowiczów. Teren jest zagospodarowany, z licznymi ławkami, toaletami dla niepełnosprawnych i punktami gastronomicznym, dogodny do spacerów i wypoczynku. Można go polecić na całodzienny wypoczynek każdemu, a przede wszystkim osobom niepełnosprawnym.

1 Niemcza

Miasto położone jest na wysokim skalistym brzegu Ślęży, pośród Wzgórz Niemczańskich.