DŚL 7C z Sobieszowa na Zamek Chojnik, Jelenia Góra - Sobieszów

Typ aktywności: Spacer
Typ konta: Wydarzenia, Architektura, Dla Rodzin, Historia, Przyroda
Długość trasy: 4.50 km
Czas podróży (w minutach): 4h
Stopień trudności: Trudny

z Sobieszowa na Zamek Chojnik (ok. 4,5 km***)
Trasę warto rozpocząć w Sobieszowie z parkingu przy ul. B. Czecha. (droga 366) Z parkingu w prawo oznakowanym szlakiem czerwonym i czarnym na ul. T. Chałubińskiego pomiędzy zabudową willową w kierunku Góry Chojnik. Trasa początkowo asfaltowa przechodzi w drogę szutrową. Na granicy lasu punkt wejścia do Karkonoskiego Parku Narodowego i kasa biletowa. Na punkcie Dziurawy Kamień szlak czarny skręca w lewo, a my podążamy dalej szlakiem czerwonym do rozwidlenia Głazowisko (punkt styku szlaku czerwonego i zielonego). Szlak zielony odchodzi w prawo, tymczasem my czerwonym delikatnie pod górę obchodzimy Chojnik od strony północnej i północno– wschodniej. Przy punkcie Skalne Grzyby dochodzi do nas od lewej strony czarny szlak. Dalszą drogę odbywamy szlakiem czerwonym i czarnym aż do zamku na szczyt. Zamek dla wózkowiczów dostępny tylko w części dolnej gastronomicznej. Drogę powrotną pokonujemy także szlakiem czerwonym do parkingu w Sobieszowie.

1 Zamek Chojnik

Położony jest na szczycie wznoszącej się 627 m n.p.m. malowniczej góry o tej samej nazwie.